Dedimo

ADHDcentraal

Samen met Dedimo werkt Zooma aan een grote innovatieslag in het zorglandschap. Zorgaanbieder ADHDcentraal is dé specialist op het gebied van geestelijke gezondheidszorg omtrent ADHD. Op elf locaties door het hele land helpen zij dagelijks honderden patiënten. Innovatie en een goede ervaring voor patiënt en behandelaar staan hoog in het vaandel.

In dit omvangrijke project wordt de beleving van zowel patiënten als behandelaars van ADHDcentraal optimaal ingericht. Zo heeft de patiënt via de ADHDcentraal-app alle informatie over hun behandeling bij de hand en werken behandelaars in een fraai portaal. Een directe koppeling met de database van het elektronisch patiëntendossier verzorgt de input voor het syteem. Alles werkt uiteraard conform onze ISO27001-certificering en de NEN7510-norm van Dedimo.

ADHDcentraal-app

Met dit project heeft Dedimo de gebruikerservaring van hun patiënten sterk verbeterd. Via de nieuwe iOS en Android apps kunnen patiënten optimaal op de hoogte blijven van hun behandeling. Zo vinden ze eenvoudig informatie over hun aankomende afspraken, kunnen ze vragenlijsten invullen, tips vinden om zich voor te bereiden op hun behandelingen en meer. Specifiek voor de doelgroep is erg nuttig dat patiënten geautomatiseerde reminders van afspraken of taken ontvangen.

De apps zijn uiteraard native gebouwd in SwiftUI voor iOS en Jetpack Compose voor Android en worden via een Kotlin API voorzien van inhoud.

Behandel- en reserveringsportaal

Naast mooie apps voor patiënten bouwt Zooma ook een geheel nieuw portaal voor behandelaren en het planningsteam. Op deze plek vindt de behandelaar van ADHDcentraal alle informatie over het behandeltraject van hun patiënten, waardoor het monitoren van de behandeling overzichtelijker en gemakkelijker is geworden.

Via de reserveringstool kunnen patiënten die zijn uitgenodigd helemaal zelf hun eerste afspraak inplannen. Deze reserveringen komen binnen in het behandelportaal, waar het planningsteam deze kan verwerken. De voorbereiding van patiënten kan worden gemonitord, zodat patiënten optimaal voorbereid bij hun eerste afspraak verschijnen.

Na een zorgvuldig selectietraject hebben we Zooma gekozen als lange termijn ontwikkelpartner voor het ontwikkelen van onze digitale producten voor behandelaren en patienten. Het Zooma team voelt als een verlengde arm van onze eigen organisatie. Professioneel, klant-gericht, zorgzaam en zeer bekwaam. Een prima match dus met ADHDcentraal dat als innovatieve en patiëntgerichte zorgorganisatie is ontstaan uit de wens om het anders te doen in de GGZ, én de patient echt centraal te stellen.

Kai Tuk - product owner Dedimo / ADHDcentraal

Continu doorontwikkelen

Het project begon met een "sprint 0", waarbij we de architectuur van het systeem en de eerste designs hebben uitgewerkt. De MVP (minimum viable product) is opgezet in de eerste vier sprints. In ongeveer acht tot tien sprints per jaar werken we aan de (door)ontwikkeling van het systeem. In deze sprints werkt het ontwikkelteam in drie weken intensief aan een vooraf samengestelde lijst features. Middels dagelijkse stand-ups wordt de voortgang besproken en de klant op de hoogte gehouden of zo nodig om input gevraagd. Na elke sprint is er een testfase en een livegang, waardoor het systeem iteratief steeds een stukje beter wordt. Een prachtig project met een ambitieuze partner!

Volgende

BlinkLab